http://nachodki.ru/

З 22 по 26 березня у КМФК проходив щорічний весняний семінар-практикум для викладачів мистецьких шкіл області. До його програми увійшло десять методичних заходів, присвячених поширенню педагогічного досвіду, обговоренню актуальних проблем музичної педагогіки та пошуку шляхів їх вирішення.

Умовно усі лекції семінару-практикуму можна об'єднати у тематичні групи. Так, до першої відносяться виступи викладачів відділів теорії музики та хорового диригування, які торкнулися проблем музичної педагогіки в умовах актуальної соціокультурної ситуації.

Лекція-тренінг кандидата мистецтвознавства Марини Долгіх присвячувалась відеконспекту — ефективному засобу сучасної музичної педагогіки. Спираючись на власні напрацювання та досвід педагогічної спільноти, доповідачка визначила переваги цього дидактичного інструменту у процесі викладання музично-теоретичних дисциплін. Додамо, що слухачі не лише мали змогу ознайомитися із теоретичними аспектами теми, але й взяти участь у процесі створення відеоконспекту.

Про значення особистого бренду викладача-музиканта доповідав Ярослав Долгіх. Мета його виступу полягала в аналізі педагогічної практики з погляду маркетингу та розкритті основ персонального позиціювання фахівців музичного мистецтва на ринку музично-педагогічних послуг. Відповідно обраному формату лекції-практикуму, слухачі взяли участь в аналітичній роботі та спробували практично застосувати отримані рекомендації щодо власного брендингу.

Тренінг Алли Татарової на тему "Проблеми хормейстерів в умовах дистанційного навчання та шляхи їх подолання" присвячувався широкому колу актуальних питань, які виходять за межі хорової практики та стосуються музичної педагогіки загалом. Йшлося як про необхідність у зміні світогляду викладачів відповідно сьогоденню, так і про потреби у навичках користування сучасним технічним та програмним забезпеченням, якісній комунікації між учнями та вчителем. Доповідачка на власному досвіді продемонструвала як можна побудувати дистанційний навчальний процес без втрати його якості, використовуючи лише доступні гаджети та додатки.

Друга група методичних заходів "музично-педагогічного марафону" торкалася інструментальної педагогічної майстерності.

Під час виступу викладача класу гітари Володимира Карпенка учасники отримали практичні рекомендації щодо роботи над постановкою учнів-гітаристів. Також, лектор наголосив на необхідності послідовного освоєння різних технік гітарного звуковидобування. Окремий пункт виступу стосувався правил гігієни виконавського апарату та його впливу на процес гри.

Лекція-концерт голови циклової комісії оркестрових струнних інструментів Марини Іванченко за участю студентів струнного відділу присвячувалась публічним виступам музикантів-солістів. Лекторка звернула увагу на педагогічне та психологічне значення цього компоненту підготовки учнів та його особливе значення в умовах карантинних обмежень. Слухачам також було надано методичні рекомендації щодо організації публічних виступів своїх вихованців.

Лекції третьої, найбільш об'ємної групи, висвітлювали проблемні питання співу – сольного та хорового.

Викладач циклової комісії співу Олександр Безай під час відкритого уроку обговорював основні етапи підготовки учнів-співаків старших класів мистецької школи до вступу у коледж. Особлива увага в цьому питанні наголошувалась на нюансах підбору репертуару. Ефективність практичних порад щодо занять зі вступниками лектор продемонстрував на прикладі роботи зі студентами свого класу.

Метою лекції Оксани Кашугіної було розкрити сутність явища батьківської депривації як фактору визначення досягнень учнів у навчанні. Викладачка сольного співу звернула увагу на особливості психологічного стану дітей, які зазнали впливу цього соціально-психологічного феномену, та потребі у застосуванні особливих підходів до їх навчання. Важливим атрибутом виступу лекторки стали приклади з власного досвіду та випадки із практики соціологів.

Про специфіку виконання вокалізів слухачі мали змогу дізнатися під час лекції-практикуму голови циклової комісії співу Катерини Третякової. Для повного розкриття заявленої теми лекторка вдалася до висвітлення теоретичного підґрунтя історичного й методичного плану — феномен вокалізів, їх класифікація та дидактичні цілі. Не менше значення мали практичні рекомендації щодо роботи над вокалізами, які були проілюстровані роботою зі студентами.

Лекція-концерт на тему "Популяризація української народної пісні" була проведена викладачкою циклової комісії хорового диригування Оксаною Шпудейко. Її розповідь базувалася навколо визначення естетичних якостей українських співанок та їх потенціалу у сфері професійного музичного мистецтва. Натомість сольні та ансамблеві виступи студентів та випускників проілюстрували сказане.

Практичне значення мав відкритий урок-практикум голови циклової комісії хорового диригування Оксани Трушиної. Його метою було надання методичних рекомендацій щодо роботи у хоровому класі та висвітлення основних етапів вивчення твору. Слухачі мали змогу не лише спостерігати за практичною демонстрацією навчального процесу, але й взяти у ньому безпосередню участь, ставши учасниками студентського жіночого хору коледжу.

Кропивницький
Музичний
Фаховий
Коледж

Стежити за КМФК у соціальних мережах:

     
© 2017 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Agethemes.com