Здесь нашел интересный обзор
циклова комісія
МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Изображение недоступно
Slider

Відділ теорії музики Кіровоградського музичного училища розпочав свою роботу 1962  року із прибуттям до міста композитора і педагога Кіма Олександровича  Шутенка.  Сьогодні цю людину можна з повним правом назвати патріархом  музично-теоретичної  освіти  на Кіровоградщині.

Крім суто професійної підготовки, Кім Олександрович пропонував найбільш обдарованим студентам вправи в створенні власних композицій та імпровізацій. Особливою гордістю вчителя був його вихованець - народний артист України і  Росії   Ігор  Крутий.

Завдяки  зусиллям  К.О.Шутенка  і його молодших колег з тих часів на теоретичному відділі утворилася атмосфера творчості, винахідливості і тієї особливої різноманітної громадської активності, яка відрізняє власне теоретика-музикознавця від музикантів інших спрямувань. Тому що діяльність нашого спеціаліста ніколи не обмежується віддачею уроків.  Тому що теоретик - це і лектор, і журналіст, і науковець, і керівник гурту чи ансамблю (інструментального, вокального, театрального), хормейстер і концертмейстер, співак, автор музики і аранжувальник і, взагалі  -  пропагандист всього цікавого і корисного в мистецтві, причому не тільки в музичному, а і в поетичному, літературному, зображальному, кіно тощо.

Навчальна робота із студентами-теоретиками має важливі специфічні ознаки. У цьому зв’язку необхідно згадати і окремо визначити педагогів, які викладають спеціальні навчальні курси і формують гідний професійний рівень студентів відділу.

Більше 40  років цій праці присвятили себе  К.О.Шутенко  і  О.П.Нагорний (завідуючі відділом в минулі роки).  Творчо і винахідливо працюють із теоретиками О.М.Панічева,  О.О.Ієвська,  Н.В.Терещенко і О.А.Терещенко,  М.В.Долгіх,  О.Ю. Бойко,   Є.С.Ткаченко.

Окремої уваги заслуговують дуже важливі, маючі високу наукову пробу дослідницькі роботи з фольклору  (збірки пісень, CD)  подружжя  Олександра і Наталі  Терещенків. Під їх керівництвом фольклорний ансамбль студентів-теоретиків протягом двох десятиліть зачаровує слухачів аутентичним співом, репертуаром для якого стали народні пісні центральних регіонів України. Тому, не випадково численні випускники відділу, продовжуючи своє навчання у вишах, обрали  етномузикологію  наукою свого майбуття.

Популярність  в країні  набули  збірки  п’єс  для  бандуристів  М.В.Долгіх,  які збагатили не дуже великий концертно-педагогічний репертуар для цього інструмента.  Природно поєднуючи композиторську, викладацьку і наукову роботу, краєзнавець нещодавно презентувала фундаментальну роботу, присвячену видатному музиканту, педагогу, нашому земляку Г. Г. Нейгаузу (монографія  “Нейгаузи:  варіації  на  єлисаветградську   тему”.  К-д.  2013.).   

Взагалі дослідництво, наукова робота є невід’ємною і важливою частиною творчого життя багатьох наших викладачів і випускників відділу. Тому, зовсім не випадково, з них утворився міцний загін науковців-мистецтвознавців, які своїми досягненнями помножують славу відділу і національного музикознавства (І.Сикорська, О.Полячок, О.Терещенко, О.Ка-зарінова,  М.Долгіх,  Д.Полячок,  Є.Ткаченко).

 Визначними досягненнями  культури нашого регіону, держави стали музично-історичні пошуки О.І.Полячка (статті, виступи, архівно-музейна та суспільна діяльність), організація ним міжнародних І - ХІІІ  фестивалів  ім. К. Шимановського та  фестивалів  етномузики,  невтомна праця в якості голови обласного польського  товариства  “Полонія”.  До цього слід додати безперечні успіхи  Олександра Івановича на педагогічній ниві, створення важливих методичних  посібників  і  програм  для  музичних  шкіл.  

Ну, а майбутні кандидати наук  -  вчаться в аспірантурі або готують до захисту свої актуальні дисертації  (О.Вовк,  А.Герасимова,  А.Мазуренко,  Д.Долгіх,  А.Лозова).

Все ж таки, головне своє призначення викладачі-теоретики нашого відділу вбачають в повсякденній викладацькій роботі; роботі, яка  повинна розвинути слухові, голосові, теоретичні здібності студентів, розширити їх музичний світогляд.

Плідну повсякденну педагогічну роботу проводять із студентами-виконавцями   Н.А.Герус,  О.Є.Багрянцева,  Л.К.Чернявська

     Перетнувши  50 - річну  ювілейну межу заснування відділу, викладацький колектив  відділу  теорії  музики  Кіровоградського музичного училища активно, цілеспрямовано і творчо реалізує свою професійну призначеність  -  педагогічну, наукову, музично-громадську.

Кропивницький
Музичний
Фаховий
Коледж

Стежити за КМФК у соціальних мережах:

     
© 2017 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Agethemes.com